Når et dødsfall inntreffer vet vi hos oss i Hamar Begravelsesbyrå at de fleste pårørende ønsker å snakke med oss raskt.
Det er mange spørsmål som skal besvares og mye av det praktiske omkring en gravferd som skal avklares og ordnes på relativt kort tid.
Vi ønsker å stå til tjeneste omkring de praktiske gjøremålene, gjøre vårt ytterste for å kunne bidra til en verdig gravferd og ikke minst kunne veilede, hjelpe og støtte de etterlatte i en vanskelig situasjon.
Hvor mye støtte og hjelp de enkelte etterlatte trenger og ønsker er svært forskjellig. Det finnes ingen fasit for hvordan sorg oppleves så våre møter med den enkelte etterlatte er veldig varierende.
Når vi i Hamar Begravelsesbyrå nå ser etter en ny kollega er det svært viktig for oss og for innholdet i stillingen at du er dyktig på kommunikasjon og har empatiske evner.
At du kan møte personen som sitter foran deg med respekt og omtanke samtidig som du kan veilede og informere på en tydelig måte, er en nødvendighet.
Foruten møte med de etterlatte vil du som gravferdskonsulent utføre praktiske gjøremål med mangt innenfor organisering, tilrettelegge og klargjøring. Arbeidshverdagen oppleves allsidig og varierende og ikke minst er den meningsfylt.
Dine hovedarbeidsoppgaver:
- Gi veiledning til de etterlatte om hvilke oppgaver som må utføres i forbindelse med et dødsfall
- Sende inn meldinger om dødsfall til rette instanser
- Organisere det de etterlatte føler de trenger hjelp til i forbindelse med gravferden
- Stell og nedlegg av den døde
- Ha ansvar for pynting og gjennomføring av seremonier i kirker og andre lokaler som benyttes til gravferden
- Kjøre bårebilen
- Båretransport hovedsakelig i området Hamar, Stange, Løten, Ringsaker og Gjøvik
- Tilstedeværelse under seremonier
- Delta i vår gjeldende vaktordning
- Salg/inskripsjon/montering av gravstein
- Forefallende oppgaver
Kvalifikasjoner:
- Det kan være en fordel med helsefaglig bakgrunn men dette er ingen betingelse
- Førerkort minimum klasse B er en nødvendighet
- God fysikk da stillingen krever en del bæring og løfting
- Du snakker og forstår et skandinavisk språk svært godt
- Gode datakunnskaper
Personlige egenskaper:
- Tillitskapende og ærlig
- Allsidig, fleksibel, tilstedeværende og arbeidsom
- Svært serviceinnstilt og med gode kommunikasjonsevner
- God til å organisere, holde orden og skape oversikt
- Du takler å holde på med flere oppgaver samtidig
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vil du vite mer om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med vår samarbeidspartner Frisikt Karriere AS v/ Randi N. Stensby, på tlf.: 917 48 306
Vi gjør oppmerksom på at vi fortløpende tar kontakt med søkere så ta gjerne kontakt med oss snarlig.
Velkommen som søker til stillingen.
Frisikt, en dynamisk konsernstruktur som ble formalisert i 2022, vever sammen dypt rotfestede kompetansetråder fra sine datterselskaper Frisikt Økonomi, Frisikt IT, Frisikt Rådgivning, og Frisikt Karriere, noen med en rik historie som strekker seg tilbake til 1989.
Etableringen av konsernet kom som et resultat av strategisk utvidelse gjennom lansering av nye tjenesteområder og oppkjøp av eksisterende regnskapsselskaper.
Med et team på 167 solide, helhjerta og kunnskapsrike ansatte, tilbyr Frisikt sine 3500 kunder en helhetlig tjenestepakke som spenner over økonomi, IT, rådgivning og rekruttering, alltid med et blikk for bærekraftig vekst og fri sikt fremover.
Konsernet befinner seg i en rask utviklingsfase og har fastsatt klare mål om videre vekst og lønnsomhet i årene som kommer.